İngiltere Başbakanı Sir Keir Starmer’ın istifasının ardından İşçi Partisi liderliği ve Başbakanlık koltuğu için adı öne çıkan Andy Burnham’a, Londra Belediye Başkanı Sir Sadiq Khan’dan kritik bir uyarı geldi. Khan, yeni liderin Londra’ya yatırım yapmamasının tüm Birleşik Krallık’a zarar vereceğini savundu.
Eski Büyük Manchester Belediye Başkanı olan ve siyasi kulislerde “Londra karşıtı” politikalarıyla eleştirilen Burnham’ın, Starmer’ın ardından Başbakanlık koltuğuna oturmasına kesin gözüyle bakılıyor. Parlamento’ya geri dönmeye hazırlanan Burnham’ın birkaç hafta içinde 10 Numara’daki (Başbakanlık) görevine başlayabileceği belirtilirken, bu durum İşçi Partisi içinde yeni bir siyasi güç savaşının da habercisi olarak yorumlanıyor.
“Londra’ya Yatırım, Tüm Ülkenin Çıkarınadır”
Gelişmeler üzerine açıklamalarda bulunan Londra Belediye Başkanı Sir Sadiq Khan, ülkenin refahı için yeni liderin başkenti göz ardı etmemesi gerektiğinin altını çizdi. Khan, şu ifadeleri kullandı: “Yeni İşçi Partisi liderinin ülkenin her bölgesine yatırım yapması büyük önem taşımaktadır ve bu bölgelere Londra da dahildir. Londra, ülkenin geri kalanına hizmet götürülmesinde merkezi bir rol oynamaktadır. Ulusal ekonomiyi canlandırmak ve refah standartlarını yükseltmek için başkentimizin potansiyelini kullanmalıyız. Bu, hem Londralıların hem de tüm ülke genelindeki vatandaşlarımızın yararına olacaktır.”
Starmer’a Övgü
Kendisi gibi hukukçu olan eski lider Keir Starmer’ın istifasını da değerlendiren Khan, Eski Kraliyet Savcılık Servisi (CPS) Başkanı Starmer’ı “büyük bir dürüstlük abidesi” olarak nitelendirdi ve İşçi Partisi’ne yaptığı “devasa katkılardan” ötürü kendisine teşekkür etti. Başbakanlık koltuğunun en güçlü adayı olarak gösterilen Andy Burnham’ın ise yakın bir zaman içinde kabine kurma çalışmalarına başlaması ve temel politika programını kamuoyuyla paylaşması bekleniyor.

ENFIELD
HACKNEY
HARINGEY
ISLINGTON











