Olay Gazete Turkish Newspaper in London
  • İNGİLTERE GÜNDEMİ
  • TOPLUM
  • EKONOMİ
  • YAŞAM/SAĞLIK
  • KÜLTÜR/SANAT
  • EĞLENCE/TATİL
  • WEBTV
  • MODA/TASARIM
  • SPOR
  • İNGİLTERE GÜNDEMİ
  • TOPLUM
  • EKONOMİ
  • YAŞAM/SAĞLIK
  • KÜLTÜR/SANAT
  • EĞLENCE/TATİL
  • WEBTV
  • MODA/TASARIM
  • SPOR
No Result
View All Result
Olay Gazete Turkish Newspaper in London
  • ENFIELD
  • HACKNEY
  • HARINGEY
  • ISLINGTON
  • GÜNEY LONDRA
  • KIBRIS KKTC
Home Sağlık - Yaşam
unsplash.com / Emmy Smith

“Fazla tuz, kalp sorunlarını beşte bir oranında artırıyor“

olay-admin by olay-admin
01/09/2023
in Sağlık - Yaşam
0
31 Ağustos 2023

Yapılan bir araştırma, her yemeğe tuz eklemenin kalp sorunları riskini yüzde 20 oranında artırdığını gösteriyor.

The Guardian’da yer alan haberde, Güney Kore’deki Kyungpook Ulusal Üniversite Hastanesi tarafından yürütülen bir araştırmaya göre, fazla tuz kullanmak atriyal fibrilasyon (AF) riskini yükselttiği bildirildi.

İngiliz Kalp Vakfı’ndan Profesör James Leiper da, çalışmanın çok fazla tuz kullanılmaması konusunda “sağlık hatırlatması” olduğunu söyledi.

AF, Birleşik Krallık’ta yaklaşık 1,5 milyon insanı etkileyen en yaygın kalp ritmi bozukluğu olarak biliniyor.

Kalbin çok hızlı atmasına neden olarak baş dönmesi, nefes darlığı ve yorgunluk gibi sorunlara neden olabiliyor.

Önceki araştırmalar, çok fazla tuz yemenin AF’ye yol açabilecek yüksek tansiyon riskini artırabileceğini göstermişti.

İngiltere Ulusal Sağlık Hizmetleri, yetişkinlerin günde 6 gramdan (bir çay kaşığı civarında) fazla tuz almamasını öneriyor.

Amsterdam’daki Avrupa Kardiyoloji Derneği kongresinde sunulan çalışma, 2006’dan itibaren yaşları 40 ila 70 arasında olan 395.682 Britanyalının verilerini inceledi.

Yemeklerini ne kadar düzenli tuzladıkları konusunda “hiçbir zaman/ nadiren”, “bazen”, “genellikle” ve “her zaman” şeklinde bir anket yapıldı.

Araştırmacılar daha sonra bu durumun AF geliştirme şanslarını nasıl etkilediğini görmek için onları 11 yıl boyunca takip etti.

Yemeklerini hiç tuzlamayanların AF’den muzdarip olma olasılığı her zaman tuzlayanlara göre yüzde 18 daha azdı.

“Bazen” tuzlayanlar ise yüzde 15 oranında daha az çıktı. Bağımsız uzmanlar, çalışmanın insanların diyetlerinde tuzu kesmeleri gerektiğini vurguladığını söyledi.

Güney Kore’deki Kyungpook Ulusal Üniversite Hastanesi’nden baş araştırmacı Dr. Yoon Jung Park, “Çalışmamız gıdalara daha az tuz ekleme sıklığının daha düşük AF riski ile ilişkili olduğunu gösteriyor”

“Çok fazla tuz yemenin, yüksek tansiyon da dahil olmak üzere sağlık sorunlarına yol açabileceği iyi biliniyor.

Yüksek tansiyon, kalp krizi veya felç geçirme riskinizi artırmanın yanı sıra kalbinize de zarar verebilir ve bu da atriyal fibrilasyona neden olabilir” dedi.

Previous Post

Filenin sultanları yarı finalde devam ediyor

Next Post

Merkür gerilemesi ve dikkat etmemiz gereken unsurlar

Related Posts

MHRA’dan sıcak havalarda ilaç kullananlara önemli uyarı
Sağlık - Yaşam

MHRA’dan sıcak havalarda ilaç kullananlara önemli uyarı

10/08/2026
İngiltere’de, motor nöron hastalığında hızlı bakım sistemi başlıyor
İngiltere Gündemi

İngiltere’de, motor nöron hastalığında hızlı bakım sistemi başlıyor

07/08/2026
Chelsea, gerilimli bir transfere imza attı
Sağlık - Yaşam

Güneş tutulması için en iyi 6 tepelik nokta açıklandı

06/08/2026
NHS ruh sağlığı merkezleri, 159 yeni merkezle genişliyor
Sağlık - Yaşam

NHS ruh sağlığı merkezleri, 159 yeni merkezle genişliyor

07/08/2026
Beşiktaş, Kralove ile kozlarını paylaşacak
Sağlık - Yaşam

Ücretsiz ertesi gün hapından 300 binden fazla kadın yararlandı

04/08/2026
Beşiktaş, Kralove ile kozlarını paylaşacak
Sağlık - Yaşam

“Yer yer yağış olsa da kuraklığı bitirmeyecek”

04/08/2026
Next Post

Merkür gerilemesi ve dikkat etmemiz gereken unsurlar

Adres: 100 Green Lanes, Newington Green, Hackney, London, N16 9EH Telefon: 020 3745 1261
020 7923 9090
Email: info@olaygazete.co.uk
seriilanlar@olaygazete.co.uk
100 Green Lanes, Newington Green, Hackney, London, N16 9EH 020 3745 1261 - 020 7923 9090 info@olaygazete.co.uk - seriilanlar@olaygazete.co.uk
Translate:
tr Türkçe
ar العربيةen Englishde Deutschel Ελληνικάiw עִבְרִיתru Русскийtr Türkçeuk Українська
Back

Kategoriler

  • İngiltere Gündemi
  • Sağlık – Yaşam
  • Londra ve Belediyeler
  • Kültür – Sanat
  • Toplum Haberleri
  • Moda – Tasarım
  • Ekonomi
  • Olay Web Tv
  • Köşe Yazıları
  • Spor Gündemi
No Result
View All Result

T&CsTs&Cs

  • Classifieds Advertising
  • Payments

Site Links

  • Site T&Cs
  • Archives
  • Contact us
Site T&Cs - Archives - Contact us
Mobil Uygulamalar Olay Gazete Mobil Uygulamaları
Sosyal Medya
Olay Sosyal Medya
  • Site T&Cs
  • Archives
  • Contact us

© 2026 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • KATEGORİLER
  • Seri İlanlar
  • Toplum Haberleri
  • İngiltere Gündemi
  • Ekonomi
  • Ticaret
  • Spor Gündemi
  • Yaşam – Sağlık
  • Kültür – Sanat
  • Moda – Tasarım
  • Eğlence – Tatil
  • Video – WebTV
  • Köşe Yazarları

© 2026 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.